Вчені виявили об'єкти невідомої природи

Астрономи виявили "космічне фіаско" біля центру нашої галактики

Перші два виявлені дослідниками об'єкти – G1 і G2 – нагадують гігантські газові хмари

Астрономи виявили кілька аномальних об'єктів, що обертаються навколо надмасивної чорної діри Стрільця А*. Їх віднесли до зовсім нового класу, назвавши G-об'єктами, проте їхня точна природа залишається невідомою. Про відкриття повідомляє видання Science Alert.

Перші два об'єкти – G1 і G2 – нагадують гігантські газові хмари розміром 100 астрономічних одиниць у поперечнику, які розтягуються при наближенні до чорної діри, однак за поведінкою вони ближчі до зірок.

Згодом були виявлені ще кілька схожих об'єктів: G3, G4, G5 і G6. Їхні періоди обертання становлять від 170 до 1600 років.

Дослідники спостерігали, як G2 при наближенні до чорної діри був витягнутий, а більша частина його газу розірвалася на частини, однак після проходження біля Стрільця А* об'єкт знову став компактним. Астрономи назвали це явище "космічним фіаско" (англ. cosmic fizzle), оскільки очікувалося, що G2, який вважався хмарою водню, буде поглинений, в результаті чого сформується акреційний диск.

Дослідники вважають, то G-об'єкти колись були подвійними зірками, які злилися разом, утворюючи велику зірку, оточену хмарою пилу і газу. Саме наявність масивного тіла всередині G2 пояснює, чому хмара знову згустилась. Інші G-об'єкти,найімовірніше, мають схожу природу.

Попередній матеріал